• Winkelmandje
€0,00
0

10 redenen om te beginnen met yoga

  • Geplaatst op
10 redenen om te beginnen met yoga

Ontdek dé 10 redenen waarom jij moet beginnen met yoga! Van leniger worden tot het vergroten van je zelfvertrouwen: yoga helpt je vooruit te komen.

Welkom in de wereld van yoga en ontdek waarom jij vandaag nog moet beginnen!


Dagelijkse druk verminderen

We leven in een prestatiegerichte maatschappij, waardoor er behoorlijk wat druk op ons wordt uitgeoefend. Onderbreek de dagelijkse stress met een yoga work out, ontdoe je lichaam en geest van alle spanning die je gedurende de dag opbouwt en ervaar direct minder stress en lichamelijke klachten. Weg met die pijn in je rug en schouders!


Vergroot je zelfvertrouwen

Een prestatiegerichte maatschappij oefent ook druk uit op de eisen die jij aan jezelf stelt. We willen steeds meer hebben en steeds meer zijn. Dit gevoel kan omslaan in een negatief zelfbeeld, waarbij we onszelf niet knap, slank of grappig genoeg vinden. Richt je op je sterke punten en benut je ware potentie, be happy with your life! Met yoga kun je heel goed je vertrouwen vergroten en negatieve gevoelens afwijzen.


Verbeter je concentratie

Door het regelmatig beoefenen van yoga sessies merk je dat je concentratie verbetert. Dit komt met name doordat je een sessie lang je focus moet houden op je lichaam en geest. Hierdoor leer je ook focussen op betere resultaten op je werk, je school en in je relatie.


Tem je hongeraanvallen

Het komt ons allen bekend voor: hongeraanvallen. De één krijgt ze door emoties, de ander door veel te sporten. Je kunt deze aanvallen aangaan door het volgen van een gezond eetpatroon en door je best te doen om een stabiele bloedsuikerspiegel te houden. Maar ook door yoga kun je deze hongeraanvallen temmen. Dankzij ademhalingstechnieken creëer je een sterke ‘mental willpower’ die je door de zware hongeraanval loodst. Bedankt yoga!


Je nachtrust verbeteren

Wist je dat deze negen yoga oefeningen je nachtrust stimuleren? Een slechte nachtrust opzich zelf is al vreselijk, maar het uit zich vaak ook nog eens in slechte prestaties, gezondheidsproblemen, overgewicht en het kan zelfs leiden tot depressies. Als je goed kunt slapen zit je vol met energie en heb je vaak een goed humeur.


Word leniger

Heb je altijd al lenig willen zijn maar ben je eigenlijk zo stijf als een plank? Dan wordt het tijd dat daar verandering in komt. Een lenig lichaam komt goed van pas tijdens het sporten, maar draagt ook een steentje bij aan een goede gezondheid. Yoga helpt je om leniger te worden door het trainen van spieren die je anders nooit traint. Kies een aantal van de volgende poses uit en voeg ze toe aan je wekelijkse yogasessie: mountain, downward facing dog, chair, tree, bridge, locust, legs up the wall of de warrior.


Natural painkiller

Heb je last van heftige buikkrampen tijdens je ongesteldheid? Grijp je yogamat uit de kast en doe de cobra, de kat en de vis! Wat?! Uit onderzoek blijkt dat deze drie yogaposes helpen bij het bestrijden van heftige pijn tijdens je ongesteldheid. Laat de chemische pijnstillers in de kast liggen want die vernietigen meer dan je lief is.


Creëer een yogabody

Iedereen wil een yogalichaam. Dankzij de meest bizarre houdingen train je spieren die je anders nooit traint. Het komt de meeste rondingen in je lichaam ten goede en je leert door yoga om een natuurlijke houding aan te nemen en rechtop te lopen waardoor je nog zelfverzekerder overkomt.


Leer hoe je moet zitten

Met yoga leer je een natuurlijke houding aan waardoor je de kans vermindert op lichamelijke klachten. Veel mensen hebben een zittend beroep en zitten niet goed, waardoor uiteenlopende klachten kunnen ontstaan. Wist je dat één op de drie personen kampt met ergonomische klachten? Last van je rug, schouders, nek, ga zo maar door.


Replace old habits

Een nieuwe uitdaging brengt veel positieve energie met zich mee. Leer nieuwe mensen kennen en bezoek eens een yogastudio of een les met een nieuwe yoga stijl.