Gratis verzending boven €40
Voor 17:00 uur besteld, direct verzonden
Veilig betalen
15.000+ tevreden klanten

Wat kun je eten ná je yogales?

  • Geplaatst op
Wat kun je eten ná je yogales?

Benieuwd welke voeding je het best kunt consumeren na je yoga les? Laat je lichaam optimaal herstellen en geniet van een gezonde lifestyle.

Na het volgen van een yogales is het heel normaal dat je trek hebt. De practice en je reis terug naar huis zorgen ervoor dat je zin hebt in voedsel. Maar wat is nu verstandig om te eten? Uiteraard is het niet aan te raden een ongezonde snack te eten om het hongergevoel te stillen en meteen de voordelen van yoga overboord te gooien. Na het beoefenen van yoga kun je het beste kiezen voor gezond eten en drinken.

Ben je benieuwd wat je het beste vóór je yoga les kunt eten? Lees deze 10 tips

Wat te eten na yoga

1) Water

Hoewel je na je yoga les gezond kunt eten, is het misschien nog wel belangrijker om je lichaam te hydrateren. Het is aan te raden veel water te drinken. Voor meer variatie kun je ook kokoswater drinken of water met citroen of gember. Zo krijg je meer smaak en is het minder saai. Citroen geeft daarnaast ook nog extra vitamine C, een win-win situatie.

2) Verse fruitsapjes

Als je thuis komt vanuit je yogales kun je ook een glas vruchtensap drinken, uiteraard wel vers gemaakt. Je kunt verschillende soorten fruit mixen om zo elke keer te genieten van een andere smaak. Sla de pakken vruchtensap uit de supermarkt over, hier zijn meestal alleen maar kunstmatige smaakstoffen en suikers aan toegevoegd. In fruit zitten al voldoende suikers, namelijk natuurlijke suikers.

3) Zelfgemaakte groentesoep

Tijdens de yoga practice kan het zijn dat je veel calorieën hebt verbrand. Het kan daarom wenselijk zijn om je lichaam te voeden met nieuwe voedingsstoffen. Een groentesoep voldoet hieraan en is ook nog eens super lekker. Je kunt allerlei soorten groenten, zoals wortels, selderij, spinazie of kool gebruiken. Als je de volgende dag tijd wilt besparen, maak je een extra volle pan en zet je de rest in de koelkast, zo kun je op elk ander moment van een zelfgemaakte groentesoep genieten. Soep vanuit de supermarkt bevat vaak veel zout en toegevoegde suikers, en dat is niet goed voor je. Zeker niet na een pittige yogales.

4) Tonijn

Je lichaam heeft na een goede inspanning energie nodig, en deze kun je het beste uit voedsel halen. Vis, zoals tonijn, is daar een goed voorbeeld van. Maak een lekkere tonijnsalade, tonijnsandwich of een ander gerecht(je) met vis. Hierdoor krijg je voldoende eiwitten binnen, dit is goed voor je lichaam om te herstellen en het geeft een langdurig verzadigd gevoel.

5) Groene thee

Groene thee heeft veel gezondheidsvoordelen en is beter dan vele andere dranken die je kunt drinken. Het is zeer goed om na je yogasessie een pot groene thee voor jezelf te zetten. Yoga verbetert de bloedcirculatie en de antioxidanten in groene thee circuleren door je hele lichaam. De combinatie van yoga en groene thee zorgen er ook voor dat je minder gestrest bent.

6) Toast met banaan en amandelboter

Rooster een volkoren of glutenvrij broodje, beleg deze met amandelboter en leg daar een paar plakjes banaan op. Je krijgt op deze manier eiwitten, gezonde vetten en vezels binnen.

7) Volkoren toast met ei en rauwe groenten

Heb je een bomvolle agenda en heb je niet al te veel tijd na je yoga practice? Dan kun je een toast met ei eten en daarbij wat rauwe groenten bereiden zoals radijs, bleekselderij, paprika, wortel of komkommer. Zo klaar. De volkoren broodjes en de groenten bevatten complexe koolhydraten waardoor je langdurig vol zit en de groenten zitten vol met essentiële vezels die je lichaam nodig heeft. Heb je net wat meer tijd? Maak dan een lekkere salade van de groenten door een koudgeperste olie, noten, zaden en smaakmakers zoals olijven of vis toe te voegen en je hebt een heerlijke lunch.

8) Verse groentesalade

Geniet van een lekkere groentesalade bij thuiskomst. Mix donkere bladgroenten met een aantal andere groenten naar wens en je salade is nagenoeg klaar. Gebruik kruiden zoals peper en koriander om meer smaak te krijgen. Sla het ongezonde sausje over, gebruik liever een scheut olijfolie om op smaak te brengen.

Deze eenvoudige tips kunnen je helpen om je lichaam na je yoga practice aan te vullen op een gezonde manier zodat je yoga en voeding zo goed mogelijk combineert. De sleutel is om licht te eten zodat je weer voldoende energie hebt en dat je lichaam aan wordt gevuld met voedingsstoffen om te herstellen.

Gratis verzending boven €40
Voor 17:00 uur besteld, direct verzonden
Veilig betalen
15.000+ tevreden klanten