Gratis verzending boven €40
Voor 17:00 uur besteld, direct verzonden
Veilig betalen
15.000+ tevreden klanten

Gezond de koude dagen door

  • Geplaatst op
Gezond de koude dagen door

Als je je goed voorbereidt, kom je een stuk gezonder en vrolijker de winter door. Hieronder volgen vijf tips om als beauty stralend de winter door te komen.

De winter zorgt voor regen, sneeuw en veel koude dagen. De koude dagen en de overgang naar koud weer zorgen vaak voor griep, verkoudheid en veel hoesten. Maar dat niet alleen: ook je huid, haren en nagels hebben het moeilijk en worden droog, dof en gaan afbrokkelen. En ook de winterdip hoort erbij waarbij er voor sommigen depressieve dagen bij zitten. Als je je goed voorbereidt, kom je een stuk gezonder en vrolijker de winter door. Hieronder volgen vijf tips om als beauty stralend de winter door te komen.

 

De kou trotseren

De warme dagen zijn er al lang niet meer, ook al hebben we tot laat in de herfst kunnen genieten van zacht weer. We kleden ons weer dik aan, het is tijd voor een nieuw seizoen. De zomer heeft zo zijn voordelen, maar ook de winter brengt genoeg gezelligheid met zich mee: lekker dik aankleden met sjaal en handschoenen voor een tochtje op de fiets, of met een lekkere kop soep in een warm gestookt huisje. Kom maar op!

 

Zo doe je dat: 5 tips

Een mooie en gezonde huid, sterke nagels, stralende haren én een goed humeur in de winter. Dat klinkt zonder zon en de nodige vitamine D als een flinke uitdaging. Zorg goed voor jezelf en het gaat je helemaal lukken.

Tip 1: Bouw een basis op
Verzorg je huid, haar en nagels gedurende het hele jaar goed want dit hebben ze nodig. Hierdoor bouw je een goede basis op waarop je in de winter kunt teren. Als je in de winter naar buiten gaat, draag dan altijd handschoenen zodat je handen en nagels niet uitdrogen. Zorg dat je het binnen niet te warm stookt want je nagels gaan splijten als de temperatuurovergang te groot is. Om je nagels in de winter een extraatje te geven, kun je bijvoorbeeld eens een natuurlijk badje van dode zeezout, citroensap en kokosolie maken en ze hierin een kwartiertje laten weken. Je nagelriemen worden weer helemaal mooi en de conditie van je gehele nagels verbetert.

Tip 2: Krijg genoeg eiwitten binnen
Keratine is de bouwstof voor je haren en nagels, dit is een eiwit. Als je genoeg eiwitten eet of drinkt, ontvangen je nagels en haren de stoffen die ze nodig hebben waaronder ook een flinke lading calcium wat de groei van je nagels en haren stimuleert. Eet wat vaker vette vis zoals zalm of tonijn, eet iedere dag een handje ongebrande en ongezouten noten en voeg een bakje kwark toe aan je eetschema. Zo krijgt je lichaam genoeg eiwitten binnen waar het heel erg blij mee is. Extra tip: vervang je rijst eens door boekweit of quinoa. In rijst zitten nauwelijks eiwitten terwijl boekweit en quinoa boordevol zitten.

Tip 3: Drink voldoende water op een dag
In de winter drink je al gauw minder dan in de zomer. Je lichaam heeft 8 tot 10 glazen water nodig per dag om alle lichaamsfuncties goed uit te kunnen voeren. Als je lichaam uitdroogt, verslechteren je huid, haren en nagels direct. Ook het eten van sappig fruit zorgt ervoor dat je vocht binnenkrijgt en je kunt voor de afwisseling je water eens inruilen voor kokoswater, muntthee of zelfgemaakt fruitwater. Voeg een schijfje citroen en een takje munt in een kan water toe en je hebt een verfrissend drankje.

Tip 4: Leef je uit in de keuken
In de winter ben je vaker binnen waardoor je tijd hebt om verschillende lekkernijen uit te proberen. Met de juiste ingrediënten kun je verrukkelijke én gezonde muffins, brownies, toetjes of ijs maken die vol zitten met belangrijke voedingsstoffen voor je huid, haren en nagels. IJzer en zink zijn essentiële mineralen voor je gezondheid. Ze zorgen voor een goede doorbloeding van je lichaam waardoor zuurstof en voedingsstoffen de uiteinden van je lichaam (haar, nagels) bereiken. Het eerder genoemde eiwit keratine waaruit onze haren en nagels bestaan, heeft zink nodig om geproduceerd te worden. Gebruik rauwe cacaopoeder (bevat zink en ijzer) en voorkom geraffineerde suikers want deze roven vitaminen en mineralen weg uit je lichaam. Kies voor gezonde vervangers zoals vanillepoeder of kokosbloesemsuiker die veel vitaminen en mineralen bevatten. Goed voor je lichaam en perfect om lekkernijen mee te maken!

Tip 5: Blijf sporten in de buitenlucht
In de winter buiten sporten klinkt als koud en niet lekker. Toch word je na een workout in de buitenlucht super happy en het is gezond voor je lichaam. Als je geluk hebt, vang je op een mooie winterse dag de nodige zonnestralen op en zo krijg je toch nog wat vitamine D binnen. De zon zorgt tevens voor de aanmaak van het ‘geluksstofje’ serotonine waardoor je een gelukkig gevoel overhoudt na het sporten. Daarnaast zorgt sporten voor de aanmaak van endorfine, nog een stofje waardoor je je gelukkig voelt. Je lichaam maakt meer endorfine aan als je buiten sport dan als je binnen sport. Lekker buiten sporten dus, dan weet je zeker dat je met een goed humeur thuiskomt.

En het allerbelangrijkste: wees gelukkig en doe iedere dag de leukste dingen. Als je gelukkig bent, werkt je lichaam beter mee en bereik je sneller een goede gezondheid. Samen met de vijf beautytips kom jij deze winter stralend door!

Gratis verzending boven €40
Voor 17:00 uur besteld, direct verzonden
Veilig betalen
15.000+ tevreden klanten